Blixten slår aldrig ner två gånger på samma ställe

.



Du gör ont i mig
och jag undrar
om jag någonsin gör ont
i dig
eller om jag har slutat
värka
slutat balansera på dina strängar
kanske har jag inga
som slår ann hos dig längre

och jag undrar
hur länge vi ska turas om
och byta sida med varandra
det är min tur nu
och ångern har lagrats upp
den rinner över
och översvämmar
det är en vattenskada
på min kudde

bortgjord
tillintetgjord
om jag säger det rakt ut
får du övertaget
men å andra sidan
har det nog alltid varit så
du har alltid tagit
alldeles för mycket utrymme här
det har varit trångt
men du vinner

det åskar i natt
kall luft som möter varm
kolliderar
och det slår gnistor
om min kalla hand
kolliderade med
din varma hud
skulle det slå gnistor
om oss då
naturfenomen får inte plats
i mitt sovrum


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0