Du har sönder mig

Om jag hade ett hjärta som var helt hade det troligtvis gått sönder nu.
Men det spelar ingen roll, för jag har som sagt inget hjärta. Som är helt i alla fall.
Jag har kastat mig framför allt för många utan att ta emot mig och hjärtat var
inte så stöttåligt som jag hade trott.

Jag hatar dig lite eftersom du inte kan hålla dig allvarlig.
Det känns som att du hånar mig och allt som jag känner och tänker.
Jag önskar att jag kunde se dig i ögonen och berätta hur det är.
Så att du inte skulle få chansen att ignorera mig, förminska mig och le åt mig.

Och jag önskar att jag slapp känna mig så värdelös. Som att jag bara är en plats
för dig att förvara din kuk i när du känner för det. Jag är inte ens din vän längre.

Och föresten, jag har en hel spellista med två timmars musik som är uppkallad efter dig.

Kommentarer
Postat av: elin

Du är varken värdelös eller hjärtlös, du kanske bara inte har förmåga att visa dig från din bästaste sida just nu men det betyder inte att den inte finns där!

2011-07-26 @ 12:28:12
URL: http://piixi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0