Du är inte vackrast i världen, världen är vackrast i dig.

Jag hittade dig precis i min låda
du har gjort spår för mig att följa


Du har vuxit ifrån mig
medan jag har vuxit fast
jag brukar tänka på
om du brukar tänka på
hur vi brukade tänka på varandra


Jag är gammal innerst inne
och du är så ung
det känns som att jag har levt
ett helt liv
sedan vi sågs
känns som att jag samlat damm
för att dölja dina spår
vågar inte röra mig
vidraget kan röra upp dammet igen


Jag blir ofta arg på dig
och stampar i golvet
för att du inte saknar mig
du gör mig förbannad
det är inte rättvist
att du får glömma mig
medan jag sparar dig
i min låda


Har du tänkt på att en människa
nog inte känner sig själv
så väl som den tror
och jag har lärt mig räkna ut
lutningen i en punkt
men jag kan inte räkna ut
varför jag lutar
mot dig

 



.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0