Jag kommer aldrig mer vara 16

Drabbar den någonsin er, den där längtan tillbaks?
Längtan efter att allting känns nytt. Känslor, och humör som svängde
i takt till musiken eller vilken person som kom in i rummet. 
Det var nya kärlekar, nya äventyr, upptäckandet av en själv och andra människor.
De dagar man lärde sig nya saker hela tiden. När man var oskyldig.
När allt man ville var att få sluta vara oskyldig. 

Jag längtar tillbaks till den tiden då man längtade efter att bli vuxen. 

Jag kommer aldrig att vara 16år igen. Jag kommer aldrig få tillbaks den tiden.
Och det gör mig fruktansvärt stressad och upprörd! Livet flyter på. Det flyter
på så jävla bra! Alldeles FÖR bra. Spänning, kom och röva bort mig!
Är det bara jag, eller blir man fruktansvärt ospännande för att man blir vuxen,
får fast jobb, blir sambo?

Är nästa spännande sak som kommer hända i mitt liv att jag skaffar barn?
Vad väntar mig? Vad ska jag göra med mig själv?

Inget nytt under solen.





Teitur - I Was Just Thinking
White Lion - When The Children Cry
The Promise - Tracy Chapman
Lasse Lindh - Radion spelar aldrig våran sång
Imogen Heap - Hide and Seek
KARENINA - THÅSTRÖM
Creed- One Last Breath
Donna Lewis - I love you always forever
Imperiet - I hennes sovrum
Antony and the Johnsons - Hope there's someone

Mina nostalgilåtar för ikväll.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag känner igen mig i dina tankar. Ibland kan vardagen känns alltför vardaglig.. Kom upp och hälsa på i sthlm snart, så får vi göra spännande saker :) Kram på dig!

2009-09-24 @ 21:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0