Fars mor

Idag var jag inne i Katrineholm.
Planen var att besöka folktandvården.
Nu har jag tagit bort min trasiga tråd
jag hade bakom framtänderna.
En ny kommer på måndag. Wie.

Efter tandläkarbesöket fick jag helt
plötsligt för mig att jag skulle göra
något som jag inte har gjort på
väldigt länge: Hälsa på min Farmor.
Det var faktiskt riktigt trevligt.
Min farmor är en väldigt rar gammal gumma
som bor i ett hem där det mesta ser ut
att komma från slutet av 1800- alternatvivt
början på 1900-talet. Det känns som att
färdas i en tidsmaskin när man kliver
in genom ytterdörren.

Jag fick rotmos, fläsklägg och efter det
chokladkaka med citronglasyr. GÖTT!
Min kusin var där också. Han typ bor där.
En underlig typ som förstört sitt liv
med diverse konstiga piller och preparat.
Och dessutom bytt namn till Pussel.
Snäll och harmlös kan man tycka, men
det är onekligen svårt att veta hur man
ska bete sig i hans sällskap.
Fast han ville gärna att jag skulle komma
och hälsa på när han snart flyttar in i en
egen lägenhet. Kommer det hända?
Troligtvis inte.

  
Farmor                Bror, Pappa, Farmor

Kommentarer
Postat av: Lina

vilken fin liten dam! Stockholm låter som en kanonidé! Efter löning är nog också en god idé! Härligt!

2009-10-15 @ 20:00:11
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0