Broder Jacob

Fest i Vingåker igår. Bästa herr Smedbäck fyllde år.
Vi blev dubbade när vi anlände till festen.
Födelsedagsbarnen (det var två pojkar) hade varsin
spira med en fasttejpad sportdrycksflaska på.
Den innehöll diverse alkoholhaltiga drycker.
Kvällens kungar hade även varsin mantel med hjärtmotiv,
samt varsin krona av silvertejp. Vi, gästerna vid
deras hov, hade en mycket trevlig kväll
och jag skröt för bandmedlemmarna som var där
om att jag minsann lärde mig spela "Broder Jakob"
på ukulele i fredags kväll. Ukulelen var dessutom rosa.


Just exakt nu är mitt och Andreas förhållande
väldigt könsstereotypt, Andreas fixar med min bil,
byter däck och olja och grejer medan jag tvättar,
diskar och lagar mat.

Kommentarer
Postat av: Lina

oooh ukulele!

2009-10-18 @ 18:59:36
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0