Reach out and touch faith

Mm.. massage. Jag har varit ledig idag (precis som alla andra onsdagar)
och idag var jag på massage för typ 4e veckan i rad. Känner mig så lyxig.
Känner mig även så pank. Eller ja inte pank, men min snåla sida gråter
lite när jag betalar efter att min givmilda sida legat och fått en härlig massage.
Men va tusan, man får väl se det som en investering. Man har ju bara en kropp
att förbruka. Och denna kropp mår bra av lite knådande av axlarna. Javisst.

På mina lediga dagar ägnar jag mig dessutom åt något så roligt som tvättning.
Tre stycken maskiner blev körda idag. Så nu är vardagsrummet fullt av tvätt. Igen.
Hatar att inte ha tillgång till torktumlare! Suck. I övrigt har jag mest läst i min bok
"Tusen strålande solar" samt lagat grytbitar. Boken är bra och maten var mumma.

Läste dessutom en massa av mina snart tre år gamla dikter nu i kväll. 
Jag fascineras lite av att jag faktiskt har skrivit så många. Nu får jag inte
ur mig ett ord. Det känns ganska tomt.  

    
Så här ser jag ut i min vintermundering.
Mössan fick jag av Lina i julklapp. Min första
tanke var "Ett gosedjur??" . Och idag la jag
märke till att jag har fått för jäkla långt hår.
Igen.






Du luktar gammalt
som om minnet av dig
unknat när jag stängde in dig
bland vykort och
fotografier som väntar
på att bli mottagna i ett album
för att spara dig
för att bevara dig

och jag tror du ligger där, jag tror du ligger där och väntar.
Vad väntar du på? Jag vet inte, du vet inte. Du väntar.
Eller är det bara jag som hoppas att du väntar på den.
En röreslse i hjärttrakten.


         'cause nothing compares
    nothing compares to you'



Jag ser dig aldrig på stan
det här är ingen stad vet du
och jag är glad
att inte trotoarerna här
är gjorda för två
i glesbyggden är det okej
att gå ensam

och jag tror att du går, jag tror du går ensam du med.
Vart går du? Jag vet inte, du vet inte. Du springer.
Ensam i staden är en svårare sak att gömma sig för.
Jag hoppas att alla ser, att alla ser hur ensam du är.
Snälla var ensam.


        'cause nothing compares
   nothing compares to you'



Du ser mig aldrig på vägen
utanför dig
här rullar bara 3:an förbi
och jag kommer inte
att skava fotsulorna
mot din asfallt igen
dina vägar korsar aldrig mina
våra vägar leder oss
ingenstans vi vill

och jag tror att du letar, jag tror att du letar efter mig.
Vart letar du, jag vet inte, du vet inte. Du letar.
Eller är det bara jag som hoppas att du letar efter det.
Efter mig.


      'cause nothing compares
   nothing compares to you'




Kommentarer
Postat av: Therese

Vännen. Du skriver vackert.

2009-02-04 @ 23:24:19
URL: http://ladykiller.blogg.se/
Postat av: Marlene

Du är verkligen en poet :) och dessutom väldigt söt i din mössa ;)

2009-02-06 @ 10:50:44
URL: http://marlenemaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

det var längesen man läste något som du skrev K.

2009-03-04 @ 09:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0