Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny. Jag har rätt mycket med mig själv, precis som du.


Jag ligger här i sängen med datorn i knät och det börjarimage43
närma sig mitt i natten. Kanske är det bara därför, kanske är det för Winnerbäcks "Om du lämnade mig nu", men jag känner mig ensam och det är inga angenäma tankar som smyger sig på då. Kanske, kanske är det bara jag?

Andreas ska befinna sig i Stockholm de närmaste två eller tre veckorna utklädd till militär som försvarar Svea Rike.
Det passar absolut inte nu, ty vi ska försöka vara fina mot varandra igen. Och jag är glad över det. Det är jag. Men jag är livrädd och osäker och darrig som ett av alla dessa höstlöv som gör sig redo för att falla och virvla iväg i en rasande fart med en iskall höstvind. Och det passar inte nu med ensamma nätter, Winnerbäck och tankar.
Tankar passar sig inte.
Kom hem och rädda oss inatt.
"Jag föll, men inte fångade du mig Du vände och gick hemåt till dig.
Då jag krossades brutalt, vände du dig inte om fast du hade bett
mig hoppa, fast du hade viskat - kom!

Då jag fallit tror jag inte du såg hur förkrossad jag var där jag låg
Kanske har jag fel, men jag tyckte att du log.
Och jag tänkte: om jag dör blir det för detta leende jag dog."


- Lisa Ekdal,
"Du var inte där för mig"

Kommentarer
Postat av: Therese

Söt du är på bilden. :) Och annars också :P

2007-09-19 @ 15:49:49
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: Lina

alla mina lyckönskningar till er. jag tror det lätt kommer gå vägen! PUSS på dej.

2007-09-24 @ 14:09:14
URL: http://linahulda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0