Återigen ett slut på något som aldrig riktigt hann börja.

Så kom även denna sommar, som aldrig riktigt började, till sitt slut.
Detta var sommaren vars signaturlåtar var:
  • Jag klarar mig - Jonas Gardell (Pepplåt vid dumpning)
  • I'm gonna fuck you (until you stay fucked) - Jonas Gardell (allmänt klokren peppande låt för oss tjejer)
  • Dunka mig gul&blå - Frida (Min mor sa vid ett tillfälle att detta var min låt :O Kul liksom. Great att ragga till haha)
  • Beautiful girls - Sean Kingston (Sommarens bästa nya låt. Min och Gs låt kan man väl säga..)
  • Du kan få mig hur lätt som helst - Lasse Lindh (Lasse Lindh frälste mig en smula när han besökte Vingåker. "Kärlek, var inte kärlek menat som något enkelt att ge? Och när blev kärlek så svårt att få?" Jag höll på att börja gråta då och där i folkets park.)
En sommar som vädret inte var på våran sida. Vi soltörstande
sommarsugna stackars bleka svenskar fick fortsätta vara just
soltörstande, sommarsugna och bleka. I alla fall jag. Ty min
tre veckor långa semester innehöll ca två soldagar. Så brun
ja det kan man inte kalla mig. Brun utan sol here i come.

Det är dock inte bara vädret som har varit turbulent denna sommar
Juni inleddes med att Andreas och jag gick skilda vägar, igen.
För andra gången. Hans student kom och gick. Jag var aldrig där.
Dock gjorde hade jag ett terapiarbete på gång som jag senare gav
till honom. Jag samlade allt i en bok. Bilder, ord, minnen, känslor.
Saker vi aldrig gjorde. Denna lilla samling fick han efter midsommar.
Och man föll tillbaks vissa nätter.

Appropå midsommar. Den firades med besök av Frida och Tess.
Även Robin va med och lekte med oss ^^. Sill, potäter och dans i
Brevens. Pratade i telefon och träffade Andreas för första gången
efter att han gjort slut. 4 veckor död. Jag ville stå kvar där under din
luva, skyddad för regnet, hela sommaren. Så nära och så långt bort.
Midsommardagens natt ville jag mest bara försvinna.
Eller ha ihjäl dig.

På det stora hela har hela sommaren handlat om ett ämne: Killar
Detta var sommaren som jag festade och sov ihop med chefens
utomordentligt söta brorson. Åkte porsche och promenerade med
Vingåkers badboy. Var en smula inneboende i hetingen från Flens
källare. Var eftertraktad som älskarinna åt en upptagen man (haha).
Detta var sommaren som Andreas sa att han älskade mig igen.


Och jag återkommer med min vanliga rad:
I thought you said: summer's gonna take the pain away.

Låt oss se vad hösten bär med sig.


image39
PS. Jag har köpt en digitalkamera nu. Så nu kan jag
dokumentera hur jag ser ut när jag funderar på mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Therese

Killar, dessa killar! Låttips: Maud
Lindströms låtar: "Efter natten", "Svinprinsen" och "Fröken Normal"

2007-09-07 @ 11:15:00
URL: http://ladykiller.blogg.se
Postat av: Ida

Hej raring, hur har du det? Norrland är pretty nice du. Hoppas du har det fint!
Puss

2007-09-10 @ 16:28:27
URL: http://sojakorvmedbrod.blogg.se
Postat av: Lina

ååååh du är så söt Kristina! Saknar dig. Lycka till med allt.

2007-09-10 @ 23:11:22
Postat av: Marlene

Men nu har du valt, det kommer gå bra, det är jag säker på :) Ni hör samman, det har jag alltid tyckt. Kudden, den har ingegärd (alex pappas sambo) gjort! Hon håller på med sånt på sitt jobb, så det går säkert att beställa en ;) Kraaam!

2007-09-11 @ 16:15:18
URL: http://marlenemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0