Eh... Sundbyberg, tack

Ah! En helg i Stockholm, eller ja, Sundbyberg och Stockholm har blivit avnjuten.
Finaste Marlene bjöd in mig, Ida och My till sitt och Alexs hem i Sundbyberg.
Det var kanon att få fly från det gråa tråkiga Vingåker och spendera helgen med
tillsammans med några av mina favorittjejer.
Jag flydde via tåg i sällskap av My. Hon köpte biljett till mig så att jag kunde åka
precis direkt efter jobbet på fredagskvällen. Sedan var det tur att vi blev uppmötta
på Centralen eftersom jag är totalt vilsen när det gäller tunnelbane- och pendeltåg system.
Seriöst tycker jag det alltid är så pinsamt när jag kommer till Stockholm.
Hur ska jag göra? Vad ska jag köpa för typ av remsa/kort? Vad säger man i luckan?
VAR I HELA FRIDEN ÄR RÄTT UTGÅNG!!? Jag är hopplös. Och jag hatar att folk
då fattar att jag är en riktig bonnläpp haha :)

Fredagskvällen innehöll diverse aktiviteter som gjorde att käften
gick i ett. Tacos, chips, prat och lite lite singstar. Och så något att använda
tummarna till: BUZZ. Roligt! Dessutom blev det kortspel och stor
bredd på samtalsämnen. Nu kommer jag inte ihåg hälften av dem.
Men vi gjorde vid ett tillfälle en tillbakablick för att se hur vi tog oss
till nya samtalsämnen hela tiden. Lite som "appropå det" på P3.
En mycket trött Kristina skrattade något kompiöst när Marlene sa att
hennes morbror skulle gifta sig med sin flickvän. Jag fick till slut ur mig att:
"Ja, det är ju tur att han ska gifta sig med SIN flickvän, vore ju lite
konstigt om han skulle gifta sig med NÅGON ANNANS flickvän. Haha HAHA!"

På lördagen var det god frukost föjt av shopping! Jag är numera en
rosa-cerise kappa rikare. Inhandlad på Topshop och bara så rar.
Annars var det mest diverse smått och gott. Jag är ingen effektiv shoppare.
Lunch på thai och fika framåt kvällen. Att senare på kvällen titta på Patrik 1,5
var ganska roligt men också mycket intressant och lite sorgligt. Något annat
som var lite sorgligt det med var att My åkte hem redan lördag kväll på grund av jobb.

Dagens datum fick en trevlig glans i och med att vi gick på bio idag.
New Moon! *Dregel, dregel* "You are kind of beautiful."
Det var en jättebra film tycker jag! Jag är lite smått förtjust i att se denna typ av filmer.
Kärlek, kärlek. Ida var lite cynisk och sa att den var steriotyp. Eller va var det hon sa? Hum...
Och nu, nu sitter jag här hemma tillsammans med min egen älskade.
Han är också kind of beautiful ^^




Kommentarer
Postat av: Marlene

Du är också en av mina favorittjejer :) Kramar!

2009-11-22 @ 22:49:22
Postat av: Lina

oooh vilken mysig helgvistelse!

2009-11-27 @ 21:41:11
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0