Söta gummor

Idag blev jag så otroligt glad när jag skulle leverera blomsterbud
till en gumma i Vingåker. Hon fyllde 91 år och var liten, rynkig och
hade varma mysiga händer. Hon var så himla söt och bjöd mig på
choklad som hon hade fått i present. Sånna där riktigt fina praliner.
Och sen så sa hon dessutom "Vad fin du är!". Hon gillade mina
kläder och sa att jag passade jättebra i dem. Hon berättade att hon
hade varit väldigt intresserad av kläder förr. Dessutom höll hon min
hand när hon pratade med mig. Kändes väldigt intimt på något sätt.
Jag tyckte hon var den finaste gumman i hela Vingåker.

Dessutom bad hon om ursäkt för att hon hade sagt "Fy!" när jag
per telefon meddelade att vi hade blommor att leverera till henne.
Hon hade ju nämligen avsagt sig all uppvakting.
"Det är väl inget att fira att man blir 91?" tyckte hon.

Tänk vilka trevliga tanter det finns också. Annars råkar man ju mest
ut för sånna som Frida skrev i om sin blogg (Friidutten.blogg.se)
När jag läste det skrattade jag igenkännande. Och det tror jag att de
flesta som jobbar i butik skulle göra hehe.


Dessutom såg jag en humla idag! Det gjorde mig full av vårkänslor!

Kommentarer
Postat av: Lina

oooh, jag älskar söta gummor.

du kommer att bli en riktigt söt gumma! :)

2009-04-15 @ 11:13:12
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0