Grillning i skogen

Igår var jag, Andreas och hans kompisar Kalle och Matte ute och grillade i skogen.
Andreas har en speciell plats där dom har byggt ett vindskydd med grillplats.
Så på med långkallingar, mysbrallor, mössa och bekväma skor. På landet behöver
man inte ens va snygg när man har gäster. Lastade väskorna med korv, korvbröd, chips,
öl och en del cider. Månen sken väldigt starkt igår så det behövdes nästan ingen
ficklampa. Fast jag hade nog hellre haft det lite mörkare och sluppit fullmåne.
Ni vet vad fullmåne representerar liksom. VARULVAR!!! Men vi blev inte anfallna av
några igår. Däremot lyckades Andreas brännmärka mig på hakan med sin grillpinne
när han och Kalle fäktades en smula. Det var inte skönt. Men jag förlät honom ändå.

Hade en allmänt trevlig kväll där ute sittandes runt elden. Och det fortsatte vara trevligt
även efter att vi gått tillbaks till vår stuga. Mer öl och en del tequila för pojkarna. Jag nöjde
mig med nån till cider bara. Natten fortsatte med att vi spelade alias, lyssnade på musik
och allmänt galet stök från pojkarnas sida. Men någonstans där när tokerierna började
dra igång ordentligt så gick jag och la mig. Dom är bäst på att vara tokiga själva.

Idag har det varit en riktigt slö söndag. Precis som det ska vara ^^.
Imorgon är det jobb igen. då ska vi vara snälla, trevliga, rara och produktiva som vanligt!

Kommentarer
Postat av: elin

vad trevligt det lät ändå :)

2008-11-16 @ 22:47:37
URL: http://mix.blogg.se/
Postat av: Therese

Så kuligt! ta med mig nästa gång :P

2008-11-17 @ 19:03:27
URL: http://ladykiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0