Bröllop

I lördags var jag på bröllop. Nämligen min fars.
Som jag tidigare har nämnt så skulle jag sköta blommorna.
Och trots magont så gick det fint. Blev bra tycker jag. Fast
jag har ju aldrig varit bra på att bedömma tid. Så jag fick
stanna kvar på jobbet och fixa iordning i fredags kväll.

Trodde jag skulle få träffa Agnetas tre barn för första gången,
men icke sa nicke. En dotter var dock där. Men jag kommer
inte ens ihåg vad hon hette. Och inte var mina halvsyskon
Svante, Anna och Wille där heller. Dom vågade väll kanske
inte i och med att deras mamma, pappas ex fru typ inte riktigt
gillar Agneta. Eller pappa. Typ.
Vem som därimot faktistk var i kyrkan var just pappas ex fru.
Tillsammans med en av sina söner. Eh min föredetta låtsasbror.
Eller mina halvsyskons halvsyskon. Elin hävdar att vi skulle ta
och skriva en egen tv-serie om vår familj och uppväxt.

Annars var det väll dock en ganska trevlig tillställning. Agneta verkar
ju hittills vara en bra människa. Hoppas bara att pappa tar hand om henne.
Och att hon kan ta hand om pappa. Sen var det mat efteråt på en mysig
restaurang. Och jag fick sitta brevid Saras pojkvän. Så jag behövde inte
sitta brevid någon främling i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Vad fina ni var :) Och buketten var riktigt vacker! Du får lätt göra min i framtiden ;)

2008-11-14 @ 17:18:47
URL: http://marlenemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0