synd förblir den enda eld som brinner


Önskan om att
gräva ner mig
i dina öppna armar
jag drar din hud över
min kropp
jag låter dig gömma mig
du begraver mig
i varma händer,
svullna läppar
480 minuter kvar
att leva
och sen åker jag hem

puls, älska, kyssa, skena
bryta sönder
bryta vanor

här borde någon
ha sagt något vackert
en präst välsignat mig
jag är på väg bort
du döper mig med
saliven från dina kyssar
ger mig ett eget namn
som bara du vet
du tar in mig
i din egen församling
du och jag

liggandes med ryggen
mot kalla träplankor
jag vill fly till bryggan igen
börjar du älska mig
om jag älskar dig först?
Drar med fingertoppar
över din arm
du ryser
och jag tänker
att jag nog mest bara
skrämmer dig
 




2007-01-08

Kommentarer
Postat av: Anonym

gillar texten! (Y)

2008-08-09 @ 21:39:46
URL: http://bloggaarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0