något nytt, något gammalt

2007-02-28



Jag trodde jag hade hittat
någon att spara
låg på din säng i flera timmar
du kände inte mig
jag kände inte dig
vi var menade
att vara tillsammans
du och jag

- Du kommer att bli 104 år gammal
- Hur kan du veta det?
- Jag frågade stjärnorna
- Hur gammal kommer du bli då?
  Jag hoppas på minst 105 år
  så att jag inte blir ensam
- Det frågade jag inte om
- Varför inte?
- Det fanns viktigare saker att fråga om


jag kan inte citera dig bra nog
du är inte en bok jag har läst
du är del i historien jag lever
jag trodde du skulle vara med
till slutet
och sen i himlen

jag brukar mäta vänner
genom att se om jag
kan se dem framför mig
på mitt bröllop
festklädda och glada
för min skull
kysser mig på kinden
och gråter
för att jag är så lycklig

du skulle hålla tal
och skåla för oss
du skulle vara min tärna
fast med kostym

jag hade älskat
att ha dig där vännen

det gör ont att du aldrig är här
att du inte tänker rädda mig
något mer
allting handlar om att sakna
en del av sig själv

längtan efter
att blotta sina tankar
sprätta upp sina känslor
och låta sig läsas

tänkte en gång
att jag hittat någon värd att sparas
det gör ont
att inte se dig på mitt bröllop







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0