flitiga lisa

Så, idag har jag varit ledig. Ledig från jobbet alltså.
Istället har jag lekt städtant. Visst, sen uppgång ur
sängen och sedan en film under frukosten. Men sen
så. Plocka undan, sortera, diska, tvätta, damma, damsuga,
skura golv, skaka mattor i hela vår gigantiska stuga.
Eller okej det är bara två rum och kök plus hallen då.
Men det tog tiiiiid! Nu brukar jag ju inte städa särskillt ofta.
Så vad är anledningen till min duktighet? Jo, Andreas
kommer hem från Kreta imorgon kväll/natt. Och han gav
mig en tillsägelse om att han förväntade sig att huset
skulle se okej ut när han kom tillbaks. Ah! Han ska få
se han! :) Han brukar ju då vara den som är duktigast
på att underhålls-städa eller vad man ska säga.
Men när jag väl ska städa, ja då får det bli ordentligt.

Ojoj vad kul att läsa om städning. Gött. Hrm.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hehe, tackar! :) Men jag har också min "bull-mage", haha... som brukar framträda efter måltider. Ja det tycker jag allt! Jag kommer hem nästa helg (12 sept)tror jag.. Kramar!

2008-09-01 @ 19:46:04
URL: http://marlenemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0