Bebis, Bebis, bebis!!

Jag och Andreas har ingen bebis pågång. Men däremot har fina Evelina en bebis.
Denna bebis (och dess föräldrar och mormor) hälsade vi på i torsdags. Mycket
trevligt ty jag hade inte träffat Evelina på typ.... 9-10 månader eller så? Som Evelina
själv skulle säga: ILLA!

Det kändes faktiskt ganska naturligt att Evelina var mamma. Det är hennes stil lite.
Omhändertagande och duktig och så. Men däremot kändes det lite konstigt att träffa
pappan till barnet för första gången. "Hej hej så du är pappa du? Verkligen?" Varför
är det svårare att tro att unga killar är pappor än att unga tjejer är mammor?
Är det kanske för att man anser att killar generellt sett är betydligt mer omogna?
Men han verkar snäll. Och det blir nog en väldigt snygg unge den där lilla Noa.
Med de föräldrarna liksom :).

Lite konstigt blev det dock för vi fick inte besöka lägenheten. Hon påstod att den var
som ett bombnedslag. Men jag tror att det är som så att hon odlar hasch på balkongen.
Eller framställer nya vapen i vardagsrummet. Eller kanske... kanske har en son på en
månad och inte hinner med sånt som att städa? Ja så är det nog trots allt.
Fast han var en sjukt snäll liten bebis. På hela dagen gnydde han bara lite när han
ville ha mat. Annars sov han hela tiden ungefär. Och så hade han så små, små tår!
De var verkligen JÄTTESMÅ. Helt otroligt söta.

Efter en heldag på stan i Jönköping med luch, shopping, barnprat och fika så var det
bara att fara tillbaks till lilla Yxtorp igen. Tar ca tre timmar enkel resa så jag vill verkligen
ge en eloge till Andreas som gjorde mig sällskap i min icke AC-utrustade bil under
6 st varma varma timmar. "Jamen klart jag följer med, hon har ju fått barn ju." har jag sagt
att jag älskar honom?











Faktaruta:

Visste ni föresten att bebisar är otroligt närsynta?
De ser tydligt på ca 25cm avstånd tror jag det var.
Så tro inte att de ser när du står upp vid barnvagnen
och gör tokiga grimarser för att få dem glada.
Det är bara resterande omgivning som får le lite
åt dig. Men det är väl också trevligt så.


Kommentarer
Postat av: sara nordén

gillar du den har jag nog en till du kommer gilla

2008-08-06 @ 12:08:51
URL: http://saranorden.blogg.se/
Postat av: Surikaten

Erkänn att du fick baby-fever nu va? :P

2008-08-07 @ 00:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0