gammal som gatan

Jaha, även jag åldrades. Även jag gav upp att vara tonåring.
Jag är härmed vuxen. Scary. Inspark i det riktiga vuxenlivet
skedde i form av maskeradparty ute i vingåkers urskog förra
lördagen. Mycket skoj men svårt att vara värdinna har jag
konstaterat. Ska härmed nog mest bli bjuden på fester och
inte bjuda på fester själv. Hrm.
Och mina vingar som jag skrek, svor och hade bekymmer med,
ja, de gick sönder ungefär tre fyra gånger under kvällen.
Så mycket för mitt knåpande! Dock var gästerna mycket fina
hela högen, duktiga på att klä ut sig var dom faktiskt. Många
älvor och prinsessor blidde det. Men vafan, vi är ju feminina.
Endel långväga gäster kom som man sedan inte ville släppa
iväg igen. Ni fattas mig. Ibland är det väldigt ensam här.

Föresten körde Andreas på en älg på kvällen innan festen ocskå.
Riktig änglavakt hade jag ty mamma och Stickan kom och mötte
upp vid stugan och hindrade mig från att åka med i Andreas bil.
Sedan var hela hans vindruta krossad vid passagerarsidan där
jag skulle ha suttit. Och min finaste finaste pojke klarade sig utan
skador tack vare att älgen inte träffade rakt fram på huven. Brr..
Jag vill att han aldrig dör.

Ett  extra tack riktas till storasyster Elin som sydde flitigt på Andreas,
Lillasysters och hennes pojkväns dräkter. En riktigt PÄRLA!
(Eh alla andra har redan lagt ut bilder från maskeraden typ haha.
Kolla Ladykiller eller lillasyster saras blogg om ni är nyfikna)

Det va kanske meningen att jag skulle skriva mer ikväll men nja,
jag orkar helt enkelt inte. Imorgon ska jag greja i min framtida stuga.
Yeah!

Kommentarer
Postat av: Marlene

En fågel har viskat i mitt öra att du och Andreas har hittat nåt litet hus?! Fan vad kul :) Grattis!

2007-11-13 @ 13:09:50
URL: http://marlenemaria.blogg.se
Postat av: Therese

Du var ju en alldeles excellent värdinna, vad är det jag hör!:P. Vad mysigt med en stuga, ni kommer få det kanon! (Och ja, det är nog poesi. I found it again!)

2007-11-15 @ 19:12:17
URL: http://ladykiller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0