10 orsaker till att jag saknar Norrköping (i urval)


  • De vackra blommorna på träden utmed strömmen

  • Det finns oranga spårvagnar där, här finns bara gröna bussar

  • Det börjar bli vår och då ska man äta glass i solskenet utanför någon av gallerierna

  • Känslan när man cyklar ner för södra promenaden mot stan

  • Olle (och allt som har med honom att göra)

  • Floristgymnasiet

  • Mitt rum på elevhemmet (som någon annan unge bor i nu! >< )

  • Man möter folk på gatorna när man går där (HERREGUD!)

  • Joggingturer med t.ex. Lina och ha spurttävling på slutet


Jag skriver visst bara här när jag saknar Norrköping? Det kanske är så att det helt enkelt börjar dra sig mot den tiden som det är som bäst där. Utan att jag får befinna mig där. Är det rimligt att pendla 8 mil till jobbet i vingåker varje morgon? Skulle inte hinna ha mycket till liv om man bodde i Norrköping. Men man måste ju få drömma sig härifrån. Jag längtar lite tills mitt riktiga liv börjar.

Kommentarer
Postat av: Elin

Men tänk dig här då, BLÅA bussar överallt. Så fel som det kan bli =/

2007-03-25 @ 21:00:50
URL: http://mmiixx.blogg.se
Postat av: Jenny Benny

vi har bara vita/blåa/röda bussar . .ganska fina. . men spårvagnar är roliga =)

2007-04-23 @ 21:00:27
URL: http://ferraribil.blogg.se
Postat av: Frida

Jag saknar fortfarande norrköping och livet vi hade där! :/ Och vi har gröna bussar i Uppsala!

2009-06-27 @ 00:07:23
URL: http://friidutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0