Natt

Magsår
det svider och river
när man fräts upp
bit för bit
Ett molekylpussel
vad utgörs en människa av
blod, hud, nerver
eller kanske
jag vet inte
handlar det mer om
tankar, känslor, hålrum
vilken bit passar var

Ingen har tid
tid över
tid att tänka
tid att ha tid
med dig
Bär dina tankar,
dina känslor
innanför huden
Du har inte tid
att förklara

Förväntningar som
växer på hög
romantik är att ta ett
banklån tillsammans
spänningen består i
att köra 10km för fort
ducka vid fartkameran
kanske kärlek är
att stå ut med vardag

Jag drömmer ofta
och väldigt mycket
köper böcker om
drömtydning
men när jag vaknar
minns jag aldrig
vilka ord som jag
borde slå upp

Längtan
Ensamhet
Tvivel
Skam

Livet fortsätter
åt alla riktningar
avstånden blir längre
och det känns som att
jag sträcks ut över
en för stor yta
jag borde veta min plats


Kommentarer
Postat av: Therese

Du skriver så fantastiskt vännen! Stora kramar!

2010-10-17 @ 20:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0