"Smärtan av att ha ett tråkigt liv är i alla fall utdraget och konstant."

Imorse när jag skulle fara till jobbet så såg min bil ut
som en jättelik maräng. Snö i mängder överallt!
Jag upprepar: Jag är inte nöjd.

Något jag är nöjd med är att jag nu har fått veta
vilka veckor som jag ska ha semester.
Nämligen följande: vecka 26, 27, 28, 29.
Direkt efter midsommar med andra ord.
Jag längtar! Ska bli så jävla skönt att det inte är klokt!
Under de två första veckorna jobbar fortfarande
Andreas, så då tänkte jag hitta på lite andra
människor att träffa. Känns rätt bra.
Då behöver man inte känna att man överger sin sambo.
Vilket jag ofta känner att jag gör om jag far iväg.
Kan inte vara nyttigt. Men så är det. Ibland blir man
lite inlåst när man älskar någon. Det kan göra mig ledsen.

Sitter och lyssnar på min depp-lista.
Det gör mig också lite ledsen. Men det är så vackert.
Jag letar lite efter det där vemodigt vackra,
som jag vet att jag hade i mig en gång i tiden.
Nu ska jag äta sockerkaka. Min ANDRA stora bit.
Har man ägg som håller på att bli gamla så ja,
då måste man ju helt enkelt baka.

/Special K

Jag hoppas sommaren bjuder på en utlandsresa, bad i sjöar och hav,
grillsammankomster med vänner, övriga sammankomster med vänner,
fler bröllop och en jäkla massa soooooool.


Kommentarer
Postat av: Lina

jag längtar också något förfärligt till sommaren! och tills vi ses! vi kanske ses på fredag ju! jag vet fortfarande inte om jag får ledigt då eller inte. jag hör av mig!

2010-04-25 @ 19:30:45
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0